Wednesday, July 26, 2006

Det røde land del 4

Det røde land del 4

Den forreste Wuma rytter rejste sig i sadlen og råbte: ’Hvad vil i tre dødelige her på vores område?’ ’Vi er på vej til den røde by, men hvem er i som tror i ejer dette land?’ Svarede Jaro. ’Hvem er vi?’ grinede De 5 ryttere højlydt. ’Vi er slettens fem guder. Vi ejer alt mellem skoven i vest og bjergende i øst. Men sig mig købmand, hvad er det for kød du har i den vogn?’ ’Det er kød fra vilde wuma’er. Men hvis jeg ikke tager fejl er i 5 forbrydere med halvstore dusører på jeres hoveder.’ Wuma kød! Ruk forstod straks hvorfor han ikke havde kunne lide lugten af kødet. ’Det er korrekt købmand. Resten af verden er ikke så glade for os.’ Sagde guden med et ondt smil. ’Jeg er ikke købmand.’ sagde Jaro og trak et bælte med 8 flintepistoler op og tog det om livet. ’Jeg er jæger og i er mit bytte.’ Jaro greb lynhurtigt en riffel, satte den for skulderen og placerede en kugle mellem øjnende på den forreste rytter. Wuma’en tog flugten, da den mærkede at den herre var død, men de 4 andre guder sprang frem i raseri. 2 af de 4 guder gik mod Ruk og Lian. Lian havde regnet ud det ville ende på den her måde, han havde allerede udvalgt en tilpas stor sten, som han nu løftede med sine evner og hamrede ind i wuma’ens tinding. Wuma’en styrtede omkuld og guden blev klemt fast under den. Lian stormede over og færdiggjorde det med sit sværd.
Ruk var hoppet op på wuma’en og slået guden af med et slag på siden af hovedet. Før guden ramte jorden, havde Ruk sat af fra wuma’ens ryg. Kort efter guden ramte jorden blev hans kranie knust under Ruks fødder, der ramte jorden efter et hop 5 meter op i luften. Ruk og Lian vendte sig mod Jaro og så at han allerede havde nedlagt den ene af de to sidste guder. Jaro snurrede rundt, dukkede sig og undgik alle gudens angreb. Guden var rasende og hans udfald med det lange spyd blev mere og mere sjuskede. Jaro affyrede sine 2 flintepistoler og havde trukket to andre, før kuglerne ramte guden i armen. Guden skreg af smerte og tabte sit spyd. Herefter var det let for Jaro at sætte to kugler i brystet på ham, så han faldt af wuma’en og døde.
Jaro gik rundt og hentede samlede sine pistoler op hvor han havde smidt dem og satte dem tilbage i bæltet. ’Jeg tror vi skylder hinanden en forklaring.’ Sagde Jaro der prøvede at kigge ind under hætten på Ruk. ’Hvem er du, og hvad er han?’ ’Mit navn er Lian og jeg har telepatiske evner. Det her er Ruk.’ Sagde Lian og pegede på Ruk som trak hætten tilbage og afslørede hans ansigt. ’dav’ sagde Ruk med et skævt smil. Jaro var dybt chokeret og stod som forstenet. ’Han havde et uheld med en Wuma og nu er han halv wuma, halv menneske.’ Forklarede Lian. ’Uhyggeligt og beklageligt.’ Mumlede Jaro og fortsatte: ’Nu er det vidst min tur. Jeg er dusør jæger og skal indløse en dusør for en tyv. Jeg har bundet en kurv fast under vognen til hoveder.’ Jaro trak en kniv frem og gik rundt og skar hovederne af alle guderne. Da han kom til Ruks offer som den sidste, mumlede han noget om spild og gik tilbage til vognen, med de fem hoveder. Jaro lagde dem ind i kurven og vendte sig mod Lian og Ruk igen. ’Uden jer havde jeg ikke overlevet det her. Derfor vil jeg eskortere jer til den røde by og sørge for at i finder hvem eller hvad i leder efter. I den røde by har jeg kontakter overalt, og jeg kan få jer ind, hvor i vil ind.’ ’Vi søger prinsessen.’ ’Prinsessen! Ja så kan jeg ikke love noget. Men lad os nu komme til byen så ser vi ad, ikke?’ Og så gik de.


Fortsættelse føljer.

No comments: