Friday, December 14, 2007

At rode i gamle skuffer.

Hvor mit sidste tilbageblik var meget negativt, så fokusere jeg her på de fede tider og de glade oplevelser man kommer i tanke om når man ser et eller andet fra gamle dage.


At rode i gamle skuffer.

Det er sjovt hvad forskellige ting minder en om, tag nu for eksempel den gamle Zidanne T-shirt fra den gang jeg var i Venedig. Jeg var der med hele familien og en af vores venner fra Roskilde. Både ham og mig bror havde også fodbold trøjer på. Den episode jeg kan huske er hvor vi sad i de famøse gondoler og de der fyrer der stagede os frem i de to gondoler begyndte at joke om at de havde landsholdet med. Ha det virker måske hverken sjovt eller spænende nu, men dengang morede vi os herligt over det og havde en masse sjov med det.

Ved i hvad jeg har brugt mest tid på i min barndom? Lego. Jeg kan huske at mig og min store bror, Mathias byggede hemmelige baser, store biler, og vældige slotte. Da min ene søster blev født fik mig og Mathias et stort Lego slot. Det tog os 4-5 timer at bygge der hersens slot, og så samme aften kommer der nogle af vores forældres venner på besøg og så skal det jo gå galt. En af gæsterne havde en lille knægt med der lige havde lært at gå. I kender nok aldersgruppen, de destruerer alt de kommer i nærheden af. Så kommer han på besøg og min mor insistere på at han godt må lege med slottet. Mig og Mathias protestere selvfølgelig så meget som vi overhovedet kunne, men lige lidt hjalp det, det blev som det blev. Hvad er det første den lille djævel gør? Smadrer slottet selvfølgelig. Er du gal hvor blev vi sure. Sjovt selv den dag i dag bliver jeg pisse vred når jeg tænker på den lille skidespræller. Jeg var vel 5-6 år gammel den gang.

Hvad er det en Jojo? Det må vist være Knudsen? Hans far hedder Robert det ved jeg. Knudsen, ja det tror jeg han hed, han var skolens sejeste person, alle gjorde som han gjorde. Så da han bragte Jojo’en til Nebel gik der ikke lang tid før alle havde en. Undtagen mig naturligvis. Jeg fik den en uge før den gik af mode, hold kæft hvor syntes de jeg var kikset. Ha jeg kunne overhoved ikke finde ud af det der Jojo sjov så det var måske godt nok at jeg fik den sent.

Pokemon kort har jeg også i min lille skuffe med minder. Haha vi var besatte, og det mener jeg virkelig. En af mine datidige venner havde en kæmpe stor mappe med dem, det var uhyggeligt så mange han havde. Jeg havde ikke så mange selv men det gik da fint og jeg vandt da også nogle kampe, en enkelt kamp mod en fra sjette. Jeg var dagens mand i de 10 minutter frikvarteret varede. Og så var der dengang ovre ved en anden ven hvor vi havde sat Pokemon blå version til et fjernsyn og spillede konstant i en hel weekend, vi sov ikke eller noget. Bagefter blev filen desværre slettet, ham påstår at det var hans søster, men jeg har altid haft en fornemmelse af at det godt kunne have været ham selv der gjorde det. Måske er det derfor vi ikke er venner længere, mangel på gensidig tillid.

Hvad har vi ellers? Et par indendørs sko fra dengang jeg gik til håndbold, kan du stave til ”katastrofe”? Jeg tror jeg spillede det i 2 år og scorede 3 mål eller noget i den dur. Det var dengang hvor fløjene var det sted man sendte boldidioterne ud, så der endte jeg. Man fik aldrig bolden og når man gjorde så var modspillerne for mit vedkomne dobbelt så store som mig. Ha de smed mig ned på årgangen under min årgang hen mod slutningen af andet år, så skred jeg.
Ja vist håndbold er da sjovt men det er sgu en del sjovere når man spiller med folk man kender, det er sgu ikke fedt at spille med små rollinger. Fysisk underlegen intelligent overlegen.
Senere brugte jeg skoene da jeg begyndte til badminton, behøver jeg fortælle at det var endnu en bragende fiasko? Ej jeg var bedre til det end til håndbold, men ikke meget.

Ahhh den gode gamle N64. Jeg tror det første spil jeg fik, var bombermand 64. Et genialt og desværre overset spil, ha jeg tror jeg kan huske alle bosserne i hovedet. Den første mellemboss var en fyr i sådan en gundam lignende dragt. Den første rigtige boss var en drage. Der var også et robot fly en stor fisk, og mange andre bosser. Ha jeg kan huske at mig og en af mine venner nærmest havde ræser løb i det spil, jeg vandt. Det gjaldt om at gennemføre det først, han havde en uges forspring men jeg vandt sgu alligevel. Så er der jo også gode gamle Banjo & Kazooie. Genialt spil kan jeg godt sige, i et stykke tid var det faktisk mit Mario, hvis man så må sige. Jeg gennemførte det endda, slutningen er simpelthen uhyggelig, det er en quiz hvor du skal vide hvad alle fjender i spillet hedder, hvordan de ser ud, hvordan de lyder og uhyggelig meget andet.


Det var hvad jeg fandt i dag. Måske finder jeg noget mere en anden dag og så kan det jo være det vækker minder igen, vi ses.

No comments: