Monday, June 18, 2007

Det Røde Land og Control interview.

Hej jeg hedder Nesluop-Everg Nomis, og jeg sidder her med Simon Greve-Poulsen som er forfatter til de to succes historier Det Røde Land og control og han vil nu svare på nogle spørgsmål.

Det vil jeg helt sikkert! Jeg er bare glad for at der er nogen der gider høre på mig (griner).


Første spørgsmål er fra Bjørn, og han spørger om personerne i historierne har bund i nogle du kender eller om noget andet ligger bag?

Det er lidt det ene og lidt det andet. Ruk/Aror er faktisk mig selv. Ruk er mit normale væsen Rimelig chil og totalt langt ude. Aror er mig når jeg bare har fået nok, jeg tænder helt af og er ligeglad med om jeg vinder eller ej jeg skal bare skade narren, det er sket 2 gange, mener jeg.

Lucarad er sådan set mig som ældre. Bare mere cool og endnu mere chil, man kan mest se det er mig ved at han styre til alle spil han røre ved, og det er jeg også.

E17 er kommet af at jeg godt ville have en person uden følelser og skrupler, som samtidig skulle være til at forholde sig til.

Lian er meget inspireret af Tony chopper fra one piece og jeg havde bestemt mig for at der skulle være en i gruppen der kunne løfte ting med tankens kraft. Hvorfor? Fordi det er cool.

Muza tog jeg med fordi han er cool og han har en cool baggrund, som vil blive afsløret senere. Desuden syntes jeg leer er mega seje, men de er kun effektive hvis man bruger dem med lynende hurtighed og præcision, derfor skulle jeg bruge en der var gammel nok til at kunne have perfektioneret sin kamp kunst.

Sukara startede faktisk som prinsesse men det droppede jeg fordi det ville være en smule latterligt, at de skulle tage en prinsesse med, desuden kan jeg godt lide det småkriminelle indtryk man fik af hende da man mødte hende første gang. (hun blev tævet af nogen hun skyldte penge) men hun viste sig jo at være meget flink men måske gemmer hun på nogle hemmeligheder.

Ritai (læs CONTROLED 9) vil jeg ikke sige så meget om, og hvor jeg fik idéen til hende vil jeg absolut ikke sige noget om, men jeg kan sige at hun bliver en af de vigtige figurer i historien


Bjørn spørger også hvordan de to historier startede, hvad ligger til baggrund for dem og hvilke idéer der ligger bag dem.

Det Røde Land startede engang sidste sommer hvor jeg i begyndte at udtænke historien, baggrunden for den er nok alle de konsol spil jeg efterhånden har spillet. Ideen var at skrive en historie hvor hovedpersonen ikke rigtig havde mulighed for at passe ind sammen med almindelige mennesker, og hvor folk ville frygte og måske endda hade ham for hvordan han så ud, det vil blive tydeligere inde så længe.
Jeg startede control fordi jeg godt ville have noget fremtids noget. Mest af alt fordi der er stort set uanede muligheder i fremtiden og jeg manglede lidt adspredelse fra Det Røde Land. CONTROLED er en slags sideløbende historie som før eller siden vil få en vis betydning for hvad der sker i control og omvendt.


Hestepigen spørger om hvornår vi møder den røde konge og om hvornår der kommer en sammenhæng mellem de to hoved personer i Control(ed).

Den røde konge kommer snart ind i historien, men det skal gøres på den rigtige måde, så det har taget lidt tid.
Det Hestepigen ikke ser, er at der allerede er blevet vist en forbindelse mellem dem. Jeg havde heller ikke regnet med at nogen så forbindelsen for det var ikke meningen at de skulle lægge mærke til det. Men som man siger: All will be revealed in good time (fra et spil)


Hvornår finder du på historien, er det bare sådan ind imellem eller har du egentlige sessioner hvor du tænker historierne igennem.

Det er sådan bare når det kommer til mig, tit sker det mens jeg er på arbejde, jeg kommer på en eller anden idé og så er dybt hensunket i tanker om den resten af dagen, indtil jeg kommer hjem og får den skrevet ned. Egentlige sessioner har jeg ikke nej.


Hvad er det sværeste at finde på i Historierne?

Navne uden tvivl. Jeg bruger lang tid på at finde navne til folk og fæ. Det tager mig enormt langt tid at komme op med brugbare navne. Men det er jo også min egen skyld fordi jeg har valgt ikke at bruge normale navne i mine historier.

Der går rygter om at du bruger anagrammer til nogen af navnene, er det sandt?

Ja flere af navnene er anagrammer af kendte personer/figurer, Mumifar har optrådt kort, og en del figurer fra nintendo har også været med i løbet af historien. Det er mest i Det Røde Land folk og fæ gæsteoptræder.


Kan du afsløre lidt om fremtiden for de to historier.

Jeg kan afsløre at der snart bliver afsløret noget, som jeg i et stykke tid har overvejet at afsløre. Derudover vil man snart finde ud af hvordan Muza vidste at de kunne stole på Sukara. Hvis i har glemt det kan jeg sige at han slet ikke var i tvivl om at hun var god.
Til Control(ed) kan jeg sige at jeg er ved at bygge op til en afsløring, som i måske begynder på at forudse efter kapitel 8 og 9 men det er også alt jeg kan sige. Og så selvfølgelig: GLÆD JER!


Jeg takker for dette indblik i historierne og jeg håber at i læsere har fået noget ud af dette interview som blev lavet af Nesluop-Everg Nomis fra (den ikke fiktive) Simon Greves fanklub. Jeg glæder mig til at læse videre på dine vidunderlige historier.

No comments: