Sunday, October 14, 2007

Interview med forfatteren 3

Goddag mit navn er Nesluop-Everg Nomis og jeg sidder her med Greven der har indvilliget i at give endnu et interview.

Det manglede da bare.

Jeg har faktisk et spørgsmål jeg i lang tid har grublet over. Hvilke forfattere bruger du som inspiration til dine mange kampe?

Det er faktisk et godt spørgsmål, jeg har nemlig selv tænkt over det et godt stykke tid. Svaret er nemlig ikke helt lige til, i starten troede jeg at det var i Chris Wooding’s Broken sky trilogi, eller Tolkiens, ringenes herre serien at jeg hentede inspiration til mine kampe men det har vist sig at være forkert. Faktisk stammer min kamp struktur slet ikke fra en fantasi bog, men fra Jan Guillous bog ”Ondskab”.
Ondskab har nemlig utrolige detaljerede kampe der er uhyre spændende og medrivende, det er den form for lidenskab og ægthed jeg forsøger at skabe i mine kampe. Ondskab er i det hele taget en virkelig god bog som alle bør læse.

Okay, et andet spørgsmål som jeg har fra en af mine søstre, er hvordan du fandt på Katerianerne og hvor detaljeret har du beskrevet dem i dit sind.

Hvor meget jeg ved om dem som race?

Ja lige præcis.

Hmm, jeg ved vel nok ca. ALT om Katerianerne, jeg har skabt klaner (Katerianere lever for det meste i klaner), Racens historie, og selv seksualitet, nu skal du ikke få ideer din perverse fyr.

Uha nej da, sådanne tanker kunne jeg aldrig få. Men kan du afsløre lidt om dem og eventuelt andre aliens?

Hmm, jeg kan da fortælle at de kvindelige Katerianere har et problem når de skal fra det ene solsystem til det andet. Årsagerne til det vil jeg ikke sige endnu da det vil kræve at jeg afsløre alt for meget, men der kommer snart informationer om det.
Om andre aliens kan jeg da sige at der kommer en masse gamle kendinger med, jeg har nemlig kigget tilbage i tiden og set at vi har haft mange rumvæsner på jorden, problemet er bare at vi ikke kan se skoven for bare træer. Men det får i nok snart mere at vide om.

(mere hemmelighedskræmmeri) Kan du fortælle os hvorfor du ikke har skrevet på dine historier i det sidste stykke tid?

Arg lige i det ømme punkt! Damn computer, it ate everything! Or maybe not.
Okay her er sandheden: jeg sidder fast i et Saving the Savior afsnit! KÆFT det er svært at skrive en superheltekamp. Desuden sidder har jeg skrevet et halvt, control afsnit, et halvt Det Røde Land afsnit og er i gang med at læse min gode ven Nanas bog ”Amaica River”. Amaica river er ikke blevet udgivet endnu og da jeg ved at Nanna er lidt paranoid (eller realistisk som hun selv kalder det) vil jeg ikke afsløre noget om bogen her, andet end at den er god.

I det sidste interview fik vi indblik i en person der ikke klarede at komme med i Det Røde Land og du sagde at du måske ville afsløre flere personer, vil du afsløre en for os i dag?

Hmm det kan jeg da godt, dette er for resten endnu en person uden navn så han bliver kaldt Karl i dagens anledning.
Karl er et medlem af en hellig sekt der tilbeder en af de tre guder (kan ikke huske hvilken en) og han bliver sendt ud for at slå Ruk og en anden person ihjel (jeg vil INTET sige om den anden person så lad være med at spørge). Karl våben er lige så mærkeligt som det er latterligt, det er en kort stav der ligner et scepter, men hvor den kugle der sidder på spidsen kan skydes af. Kuglen er forbundet til staven med en kæde der gør Karl i stand til at bruge staven og kuglen lidt som Gogo i Kill bill.
Jeg var faktisk ret glad for karl, men han passede bare ikke ind i Det Røde Land historien.

Har du noget du vil tilføje her på falderebet?

Ja det har jeg faktisk. Jeg vil godt fortælle at StS bliver første historie i en serie af historier, jeg har allerede udtænkt en handling til den næste historie og den vil indeholde The Chairman, mange af B’s superhelte og jeg smider et par af mine egne ind også. Desuden har jeg udtænkt en VIRKELIG bad ass skurk.
Historien hedder indtil videre The Ace of Spades, og tager sted lige efter StS.

Dette er Nesluop-Everg Nomis der siger tak for denne gang.